KANDIRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNÜN
GÖREV VE YETKİ ALANLARI
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ;
1- YÖNETİM HİZMETLERİ;
1- Kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, genelge, plân, program ve amirlerce kendilerine verilen görevleri yapmak,
2- Bulunduğu görev alanındaki millî eğitim hizmetlerini incelemek, görev alanına giren okul ve kurumların ihtiyaçlarını tespit ederek kendi yetkisi dahilinde olanları yapmak, olmayanları yetkili makamlara bildirmek.
3- Görev alanındaki hizmetlerin daha iyi yürütülmesi ve geliştirilmesini sağlamak, gerektiğinde ilgili makamlara teklifte bulunmak,
4- Görev alanına giren konularda istenen bilgilerin ilgili makamlara zamanında ulaştırılmasını sağlamak,
5- Müdürlüğün bünyesindeki gerekli iş bölümünün yapılmasını, yazışma ve işlemlerin hızlı, düzgün ve doğru bir şekilde yürütülmesini, gerekli kayıt, defter ve dosyaların düzenli tutulmasını sağlamak,
6- Örgün ve yaygın eğitim kurumlarında ders kitapları ile diğer eğitim araç ve gereçlerinin zamanında sağlanıp sağlanmadığını takip etmek ve gerekli tedbirleri almak,
7- Okul-Kurum ve Bakanlıkça açılan sınavların düzgün ve güven içerisinde geçmesini sağlamak,
2- PERSONEL HİZMETLERİ;
İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlüğünün ortak görevleri şunlardır:
1- Müdürlüğe bağlı her tür ve derecedeki okul ve kurumlarda görevli personel için personel bilgi defteri ve formlarını tutmak, bu konuda Bakanlık ile koordinasyonu sağlamak, mevcut öğretmen sayılarını ve gelecek öğretim yılının öğretmen ve diğer personel ihtiyacını ilgili makamlara bildirmek,
2- Okul ve kurumlardaki personelden görevlerinde üstün başarıları tespit edilenlerin taltif edilmelerini sağlamak veya ilgili makamlara teklifte bulunmak,
3- Okul ve kurumlarda görevli öğretmen ve diğer personele gerektiğinde yetkisi dahilinde bulunan cezaları vermek,
4- Görev alanındaki personelin iş verimini artırmak, moral gücünü yükseltmek için; sosyal tesisler, dinlenme kampları ve benzeri tesislerin açılmasını sağlamak,
5- “Sicil Amirleri Yönetmeliği” gereğince alt birimlerde görevli personelin sicil işlemlerini zamanında yürütmek,
6- Atama ve nakillere ait işleri yürüterek yetkili makamlara sunmak, konuyla ilgili olarak alt ve üst makamlarla koordinasyonu sağlamak.
7- Öğretmen ve diğer personelin terfi, izin, adaylık, emeklilik gibi özlük haklarına ilişkin işlemlerden yetkisi dahilinde olanların sonuçlandırılmasını sağlamak.
İlçe Millî Eğitim Müdürlüğünün görevleri :
1- İhtiyaç halinde vekil ve ücretli öğretmen görevlendirilmesini İl Makamına teklif etmek ve alınacak onay doğrultusunda işlem yapmak,
2- Çeşitli sebeplerle göreve gelmeyen öğretmenlerin derslerinin boş geçmemesi için gerekli tedbirleri almak.
3- EĞİTİM-ÖĞRETİM HİZMETLERİ;
İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlüğünün ortak görevleri:
1- Kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, program, genelge ve emirlerle tespit edilen eğitim amaçlarının okul ve kurumlarda gerçekleştirilmesini sağlamak,
2- Görev alanındaki okul ve kurumlarda eğitim faaliyetlerinin Atatürk ilke ve inkılâpları doğrultusunda yürütülmesini takip etmek, okul ve kurumlar ile öğrencilerin her türlü bölücü, yıkıcı ve zararlı etkilerden korunmasını sağlayıcı tedbirler almak,
3- Türk dili, Türk tarihi, Türk kültürü ve güzel sanatlar alanındaki çalışmalar ile yakından ilgilenerek, çalışmaların faydalı bir şekilde yürütülmesini sağlamak,
4- Eğitim ve Öğretim kurumlarında öğrencilerin bilgi seviyesini yükseltmek ve verimi artırmak için gerekli tedbirleri almak,
5- Öğrencileri ve gençleri kumar, içki, sigara, uyuşturucu maddeler ve yasaklanmış yayınlardan korumak için gerekli tedbirleri almak ve dikkate değer görülen durumları ilgili makamlara bildirmek,
6- Öğretim yılı başında ve sonunda görev alanında bulunan okul ve kurumlardaki yönetici ve öğretmenlerle toplantılar düzenlemek, bu toplantılarda okul ve kurumların huzurlu ve verimli çalışması için gerekli programları hazırlamak, çalışmaları değerlendirmek,
7- Danışma ve benzeri kurulların mevzuata uygun olarak çalışmasını sağlamak,
8- Okul ve kurumlardaki öğrencilerin problemlerini inceletmek ve yaygın görülen problemler hakkında yönetici, öğretmen, veli ve öğrencileri aydınlatmak,
9- Okul ve kurumlarda eğitim programlarının uygulanması sırasında görülen aksaklıkları tespit etmek, düzeltilmesi için ilgili makamlara rapor sunmak,
10- Öğrenci disiplin durumunu takip etmek, disiplinsizliği önleyici tedbirler almak, öğrenci üst disiplin kurulu hizmetlerini yürütmek,
11- Aynı programı uygulayan okullar arasında öğrenci seviyeleri arasında farklılıkları ortaya çıkarmak ve öğretmenlere değerlendirmeleri bakımından karşılaştırma yapma imkânını sağlamak amacıyla karşılaştırmalı sınavlar yaptırmak ve diğer ilgili işlemleri yürütmek,
12- Gençlerin ve öğrencilerin, serbest zamanlarını sosyal, kültürel, sportif, izcilik, halk oyunları ve benzeri amatör faaliyet alanlarında değerlendirmelerine yönelik çalışma ve hizmetleri yürütmek,
13- Gençler ve öğrenciler için kamplar ve spor tesislerinin kurulmasını sağlamak, faaliyetler yapmak ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği içinde bulunmak,
14- Okul içi ve okullar arası beden eğitimi, izcilik ve spor faaliyetlerini organize etmek ve yürütmek,
15- Bütün öğretim kurumlarının beden eğitimi, spor, halk oyunları ve benzeri faaliyetlerine ait araç-gereç, ödül ve diğer benzeri ihtiyaçlarını sağlamak,
16- Millî ve mahalli bayramların programlarının yapılması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesine ilişkin işlerle ilgili verilen görevleri yapmak,
17- Görev alanıyla ilgili konularda yurtiçi ve yurtdışında yapılacak her türlü faaliyetlere katılacak olan öğretmen ve öğrencilerin görev ve izin işlerini yürütmek,
18- Gençliğe ve sporcu öğrencilere gerekli sağlık hizmetlerinin götürülmesinde koordinasyonu sağlamak,
19- Halk eğitim merkezlerinin, halk dershanelerinin, okuma odalarının ve Mesleki Eğitim Merkezlerinin açılmasını, çalışmasını, gelişmesini, denetlenmesini sağlamak, çalışmaların daha verimli olması için gerekli tedbirleri almak, yaygın eğitim kurumlarında görevlendirilecek öğretmenlerin görev yerlerinin belirlenmesine yönelik işleri yapmak,
20- Görev alanındaki toplum kalkınmasına ilişkin plân ve programların hazırlanmasına ve uygulanmasına katılmak, ilgililerle devamlı işbirliği yapmak,
21- Çıraklık ve yaygın eğitim faaliyetlerinin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için gerekli olan bina, tesis, araç ve gereçleri zamanında sağlamak, bu amaçla çeşitli kurumların bina, tesis ve imkânlarından yararlanmak,
22- Çıraklık ve Meslek Eğitimi Kanununa ve bu Kanuna göre çıkarılmış diğer mevzuata göre işleri yürütmek, eğitim merkezlerinde çırak, kalfa ve ustaların genel ve mesleki eğitimlerini sağlamak,
23- Örgün eğitim sistemine girememiş, herhangi bir eğitim kademesinden ayrılmış veya bitirmiş vatandaşların yaygın eğitim yoluyla, genel, mesleki ve teknik alanlarda eğitilmelerini sağlamak, hizmeti yaygın eğitime ait mevzuata göre yürütmek,
24- Vatandaşların genel, mesleki ve teknik eğitimlerinde görev alan örgün ve yaygın eğitim kurumlarındaki öğretmen, yönetici, usta öğretici ve eğitici ustalar için yetiştirici mahiyette kurs ve seminerler düzenlemek,
26- Okul ve kurumlarda toplum ve insan sağlığı ile ilgili halka açık kurs, seminer ve konferanslar düzenlemek,
27- Müdürlüğüne bağlı okul ve kurumlarda öğrencilerin periyodik tarama ve aşılama işlemlerinin zamanında yapılmasını, gençliğe ve sporcu öğrencilere gerekli sağlık hizmetlerinin verilmesini sağlamak,
28- Öğretmen ve diğer personeli sağlık hizmetlerinden en iyi şekilde yararlandırmak,
30- Beslenme eğitim faaliyetlerini takip etmek,
31- Okullarda rehberlik servislerinin kurulmasını, bunların personel, araç, gereç ve benzeri bakımından geliştirilmesini ve bu hizmetlerin mevzuata göre yürütülmesini sağlamak,
32- Okullarda özel eğitim sınıflarının açılması ve bunların ihtiyaca göre sayılarının artırılması için tedbirler almak,
33- Özel eğitime muhtaç çocukların eğitimi ile ilgili tedbirler almak,
34- Rehberlik ve araştırma merkezlerinin görevlerini yürütmelerinde resmî ve özel okul, kurum ve birimler arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,
35- Özel eğitim okul ve kurumlarının çalışmalarını izlemek, denetlemek ve değerlendirmek,
36- İlköğretimden itibaren öğrencilerin mesleki ilgi ve yetenekleri doğrultusunda yönlendirilmelerine ve verimli çalışma alışkanlığı kazanmalarına yönelik tedbirler almak,
37- Bakanlığa bağlı her tür ve derecedeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarının, ders ve lâboratuar araç ve gereçleri ile bunların donatımına ve basılı eğitim malzemelerine ait ihtiyaçlarını tespit etmek, plânlamak ve dağıtımını sağlamak,
38- Eğitim araç ve gereçlerinin bakım ve onarımlarının yapılması ve bunların kullanılması ile ilgili tedbirler almak,
39- Okul müzelerinin kuruluş donatım ve işleyişiyle ilgili tedbirler almak,
İlçe Millî Eğitim Müdürlüğünün Görevleri :
1- Bakanlığa bağlı resmî, özel okul ve kurumların verdikleri diploma ve belgeleri incelemek, onaylamak, bunlara ait evrakı arşivlemek,
2- Sınıf ve okul kitaplıklarının kurulmasını, zenginleştirilmesini, öğretmen ve öğrencilerin faydalanmasını sağlamak,
3- Okul ve kurumlarda sağlık, beslenme, trafik ve benzeri hizmetlerle ilgili eğitim ve öğretim programlarının uygulanması için tedbirler almak,
4- Okul-Aile birliklerinin usulüne uygun olarak çalışmalarını sağlamak,
5- Mecburi öğrenim çağındaki çocukların okullara, okuma-yazma bilmeyenlerin yetiştirici ve tamamlayıcı sınıflara ve kurslara devamlarını sağlamak,
6- Okul ve diğer eğitim kurumlarının yöneticilerinin belirlenen esaslara göre düzenledikleri sınav günlerine ve komisyonlarına ilişkin programları inceleyip onaylamak, gerekenleri il millî eğitim müdürlüğüne göndermek,
7- İlk ve orta dereceli okullarda aynı sınıf veya dersi okutan öğretmenlerin zaman zaman toplanarak program değerlendirmesi ve verimliliği artırıcı çalışmalar yapmalarını sağlamak,
8- Her öğretim yılı başında okullardan her birinin hangi semtlerin çocuklarını veya hangi okulların mezunlarını alacağını belirlemek, öğrencilerin bazı okullarda yığılmamaları için okullar arasında dengeli öğrenci dağılımını sağlamak, böylece okullara alabileceklerinden fazla öğrenci kayıt olmasına engel olmak ve ilçede sistem dışında öğrenci bıraktırmamak,
9- Okul ve kurumlarda eğitici çalışmalar yönetmeliğine göre yapılan çalışmaları denetlemek, örnek çalışmaları çevreye duyurmak ve teşvik edici yarışmalar düzenlemek,
4- BÜTÇE-YATIRIM HİZMETLERİ;
İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlüğünün ortak görevleri :
1- İl sınırları içindeki Bakanlığa ait veya tahsisli bina, tesis, araç ve gereçler ile Bakanlığın diğer imkânlarından bütün okul ve kurumların bir program dahilinde dengeli olarak faydalanmasını sağlamak,
2- Okul ve kurumlar için arsa temin etmek ve eğitim tesislerinin yapım, bakım ve onarım işlerini yürütmek,
3- Okul ve kurumlardan gelecek bütçe tekliflerini incelemek, değerlendirmek ve gerekli ödeneğin sağlanması için ilgili makamlara teklifte bulunmak,
4- Genel ve özel idare bütçelerinden, müdürlüğüne ayrılan ödeneklerin mevzuata uygun olarak dağıtım ve sarf işlemlerini yaptırmak ve bu konudaki işlemleri denetlemek,
5- Görev alanındaki yatırımlarla ilgili taslak programları usulüne uygun olarak hazırlamak ve zamanında ilgili makama iletmek,
6- Personelin özlük haklarına ilişkin tahakkuk ve mutemetlik işlerini yürütmek,
7- Diğer her türlü parasal işler ve öğrencilerin burs ve benzeri işlerini yapmak,
8- Ayniyat talimatnamesi gereği olan işleri yapmak,
c) İlçe Millî Eğitim Müdürlüğünün görevleri:
1- Genel ve özel idare bütçesinden verilen ödeneğin ve sarf edilen miktarın bu iş için ayrılan defterlere işlenmesini ve harcamaların kontrolünü sağlamak.
2- Avans olarak alınan ödeneklerin usulüne uygun sarf edilmesini, alınan avansın zamanında kapatılmasını ve bu hususlar için bir defter tutulmasını sağlamak.
5- ARAŞTIRMA-PLANLAMA-İSTATİSTİK HİZMETLERİ;
İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlüğünün Ortak Görevleri:
1- Millî Eğitim Müdürlüğünün şubeleri arasında gerekli koordinasyonu sağlamak,
2- Genel nüfus sayımlarına göre değerlendirme yapmak, muhtemel öğrenci artışı ve ilgisini tespit etmek, bu tespitlere göre okul yapım ve dağılımını plânlamak,
3- Her türlü istatistiki bilginin toplanmasını, değerlendirilmesini sağlamak ve bunlarla ilgili formları hazırlamak ve geliştirmek,
4- Okul ve kurumların bina, araç ve gereç durumunu gösteren istatistik ve kartların tutulmasını sağlamak ve takip etmek,
5- İl ve İlçe genelinde öğrencilerin başarı, disiplin ve benzeri durumlarını takip etmek ve değerlendirmek,
6- Öğrenci ve öğretmenlerin okullar itibariyle dengeli bir şekilde dağılımını sağlamak için gerekli araştırmayı yapmak,
7- Hizmetlerin çabuk ve verimli yürütülmesini sağlamak için araştırma ve plânlama yapmak.
6- TEFTİŞ-REHBERLİK-SORUŞTURMA HİZMETLERİ;
İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlüğünün ortak görevleri :
1- Müdürlüğüne bağlı okul ve kurumları belli bir plân içinde denetlemek veya denetlenmesini sağlamak, eksiklik ve aksaklıkları gidermek için gerekli tedbirleri almak,
2- Gerektiğinde öğretmen ve diğer personelle ilgili inceleme, soruşturma yapmak ve yaptırmak,
3- Öğretmen ve diğer personelin hizmetiçi eğitimi için gerekli programları hazırlamak veya uygulanmasını sağlamak.
İlçe Millî Eğitim Müdürlüğünün Görevleri :
1- İlçede teftiş, soruşturma ve rehberlik hizmetlerinin en iyi şekilde yürütülmesi için gerekli işleri yapmak,
2- İnceleme ve soruşturma için gerektiğinde il milli eğitim müdürlüğünden talepte bulunmak,
7- SİVİL SAVUNMA HİZMETLERİ;
İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün ortak görevleri :
1- Görev alanındaki okul ve kurumlar için sivil savunma ile ilgili plân ve programları düzenlemek, gerekli tespitler yapmak ve tedbirleri almak,
2- Sivil savunma teşkilâtı ile koordinasyon sağlamak ve hizmetin aksamadan yürütülmesini temin etmek
FAALİYET ALANLARI İLE SUNULAN HİZMETLER
Eğitim-Öğretim
Eğitimde fırsat eşitliği,
Ders kitapları, öğretim materyalleri ve eğitim araç-gereçlerine ilişkin işlemler
Eğitim kurumları arasında koordinasyonun oluşturulması
Ders dışı faaliyet iş ve işlemleri
Özel eğitim yerleştirme işlemleri
Eğitim kurumu açma, kapama ve dönüştürme sekretaryası
Anma ve kutlama programlarının yürütülmesi
Yarışmaların düzenlenmesi ve değerlendirilmesi işleri
Sosyal, kültürel, sportif etkinlikler ile ilgili organizasyon
Öğrenci yatılılık ve bursluluk işlemleri
Zümre toplantılarının planlanması ve yürütülmesi
Okul kayıt bölgeleri işlemleri
Öğrencileri Sınavlara hazırlama ve yetiştirme kurs işlemleri
Öğrencilerin kayıt-kabul, nakil, kontenjan, ödül, disiplin ve başarı değerlendirme iş ve işlemleri
Özel Eğitim ve Rehberlik
Eğitim kurumları ve öğrencilere yönelik araştırma geliştirme ve saha çalışmaları,
Rehberlik ve yöneltme/yönlendirme çalışmaları,
Engelli öğrencilerin eğitim hizmetleri
İnsan Kaynakları Yönetimi
Özlük işlemleri
Norm kadro iş ve işlemleri
Personel disiplin ve ödül işlemleri
Hizmet içi eğitim işlemleri
Personel atama, görevlendirme ve yer değiştirme işlemleri
Aday öğretmen/memurların adaylık eğitim işlemleri sekretaryası
Personelin pasaport ve yurt dışı iş ve işlemleri
Destek Hizmetleri
Sistem ve bilgi güvenliğinin sağlanması
Yemekhane iş ve işlemleri
Ders kitapları ile eğitim araç-gereci temin ve dağıtımı
Taşınır mal işlemleri
Taşımalı eğitim ihale ve hak ediş işlemleri
Taşımalı eğitim yemek ihale ve hak ediş işlemleri
Lojman ve tesis hizmetleri
Temizlik, güvenlik, ısıtma, aydınlatma ve ulaştırma hizmetleri
Satın alma ve tahakkuk hizmetleri
Genel evrak ve arşiv hizmetleri
Döner sermaye işleri
Sivil savunma işlemleri
Enerji yönetimi ile ilgili çalışmalar
Bütçe işlemleri(ödenek talepleri, aktarımlar)
Temel eğitim kurumları cari ödemeleri
Personel maaş, ücret ve muhasebe işlemleri
İŞ-KUR toplum yararına çalışma programı işlemleri
Strateji Geliştirme
Stratejik Planlama işlemleri
İhtiyaç analizlerinin yapılması
Eğitime ilişkin istatistiklerin tutulması
AR-GE çalışmaları
Projeler koordinasyon işlemleri
Okul kantin işlemleri
Okul Aile Birliği iş ve işlemleri
Özel Büro
Protokol iş ve işlemleri
Basın, halk ve ziyaretçilerle ilişkiler
Hayat Boyu Öğrenme
Beceri ve hobi kursları açılış onay işlemleri
Yetişkinlere yönelik mesleki eğitim projesi ile ilgili işlemler
Okullar hayat olsun projesi ile ilgili işlemler
Açık öğretim sistemi iş ve işlemleri
Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri
Ölçme ve değerlendirme iş ve işlemleri
MEBBİS ve e-okul modülleri yönetimi
Bilgi işlem ve otomasyon işleri
Telefon santral hizmetleri
Web sayfaları yönetimi
Sınav hizmetleri
Uzaktan eğitim ile ilgili iş ve işlemler
Elektronik imza ve elektronik belge uygulamalarına ilişkin iş ve işlemler
İstatistikî verilerin saklanmasına ilişkin teknik iş ve işlemler
İnşaat ve Emlak
Arsa kamulaştırmaları sekretaryası
Eğitim binalarının küçük onarımlarının yaptırılması, büyük onarımların sekretaryası
Yeni eğitim bina ve tesisleri ile derslik yaptırılması sekretaryası
Eğitim kurumlarının depreme karşı tahkikat yazışmaları
Arsa veya bina tahsis ve devir işlemleri yazışmaları
Yapıların projelendirilmesi yazışmaları
Evrak kabul, yönlendirme ve dağıtım işlemleri
Hukuk
Mali, hukuki ve fikri haklar konusundaki uyuşmazlıklara ilişkin iş ve işlemleri yazışmaları
Adli ve idari davalar ile tahkim yargılaması ve icra işlemlerine ait yazışmalar
Hizmet satın alma yoluyla yaptırılan dava ve icra takiplerine ait yazışmalar
Millî Eğitim mevzuatıyla ilgili her türlü kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, genelge, emir vb. mevzuatın arşivlenmesi
Mahkeme kararlarının uygulanması
Bilgi edinme başvurularının cevaplanması
Disiplin kuruluna girecek dosyaların iş ve işlemleri
Özel Öğretim Kurumları
Özel öğretim kurumlarıyla ilgili bakanlık politika ve stratejileri
Özel öğretim kurumlarınca yürütülen özel eğitimin gelişmesini sağlayıcı çalışmalar
Özel eğitim ve özel öğretim süreçleri
Özel öğretim süreçlerinin izlenmesi ve değerlendirilmesi